1. Obecná ustanovení
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je CAB Media s.r.o. se sídlem Mäsiarska 17, 05 401 Levoča, IČ: 46128948, zapsaná v OR vedeném Městským soudem Košice I, Oddíl: Sro, Vložka č .: 27664 / V, DIČ: 2023261768, (dále jen „prodávající“) a kupujícím, jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetovém obchodě – ventilatornakachle.sk, ventilatornakamna.cz, cistickomina.sk a cistickominu.cz
Kontaktní údaje prodávajícího:
mail: info@ventilatornakachle.sk
telefón: +421 904 424 400
Číslo účtu pro bezhotovostní platby:
IBAN: SK4309000000005142664040
SWIFT: GIBASKBX
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97
fax č. 051/772 15 96
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.2.Zmluvné strany se dohodly, že kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky a jejich podmínky a ustanovení se budou vztahovat na kupní smlouvu, uzavřenou na internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, na jejímž základě prodávající dodá zboží prezentován na dotčené internetové stránce kupujícímu (dále jen „kupní smlouva“) a na všechny vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, vzniklé zejména při uzavírání kupní smlouvy a reklamaci zboží.
2. Způsob uzavírání kupní smlouvy
2.1.Kúpna smlouva je uzavřena závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy kupujícího prodávajícím ve formě kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetovém obchodě prodávajícího (dále jen „objednávka“).
2.2.Záväzným akceptováním objednávky kupujícího prodávajícím je e-mailové potvrzení prodávajícím kupujícímu o akceptování objednávky po předchozím přijetí objednávky kupujícím a po ověření dostupnosti zboží a termínu dodání zboží požadovaného kupujícím označené jako „Přijatá objednávka“. Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží, údaj o čísle a datu objednávky, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně zboží.
2.3.Kupujúci může doručit prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky prodávajícímu ve lhůtě do 24 hodin od doručení objednávky prodávajícímu oznámení, že objednávku ruší. Kupující je povinen v oznámení o zrušení objednávky uvést jméno, e-mail a popis objednaného zboží. V případě, že kupující zaplatil prodávajícímu kupní cenu nebo její část v době do zrušení objednávky, prodávající vrátí již zaplacenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě do 7 dnů od zrušení objednávky převodem na bankovní účet kupujícího, pokud si strany nedohodnou jiný způsob vrácení kupní ceny.
3. Práva a povinnosti prodávajícího
3.1.Predávajúci je povinen:
a) dodat na základě objednávky potvrzené prodávajícím kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit ho nebo opatřit pro přepravu způsobem potřebným na jeho uchování a ochranu,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR a CZ
c) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě veškeré doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy (návody v slovenském jazyce, dodací list, daňový doklad).
3.2.Predávajúci má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané zboží.
3.3.Predávajúci má právo stornovat objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami, pokud se se zákazníkem nedohodne na náhradním plnění. O stornování objednávky bude zákazník informován telefonicky nebo e-mailem a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny ve lhůtě do 14 dnů na jím určený účet, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.
4. Práva a povinnosti kupujícího
4.1.Kupujúci je povinen:
a) převzít zakoupené nebo objednané zboží,
b) zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
c) nepoškozovat dobré obchodní jméno prodávajícího,
d) potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
4.2.Kupujúci má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém stranami v závazném akceptování objednávky.
5. Dodací a platební podmínky
5.1.Tovar je prodáván podle vystavených vzorů a katalogů prodávajícího umístěných na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
5.2.Kupujúci je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky kupujícího prodávajícím. V případě, že dojde ke zpoždění dodání zboží ze strany prodávajícího, prodávající je oprávněn jednostranně prodloužit lhůtu na dodání zboží, a to i opakovaně, o čem prodávající vydá kupujícímu potvrzení.
5.3.Miestom dodání zboží je místo uvedené v akceptaci objednávky prodávajícím, pokud se strany nedohodnou v kupní smlouvě jinak.
5.4.V případě, že prodávající dopraví zboží kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě kupujícím, kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti na převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat protokol o doručení a předání zboží. Třetí osoba oprávněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit prodávajícímu originál nebo kopii kupní smlouvy a dokladu o zaplacení zboží a písemné zplnomocnění. Pokud bude nutné dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího na místě určeném v kupní smlouvě, všechny náklady s tím vzniklé hradí kupující, a to zejména opakované dodání zboží na místo určení v kupní smlouvě a jiné náklady s tím spojené. Zboží se považuje za dodané okamžikem doručení zboží na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a převzatý okamžikem fyzického převzetí zboží kupujícím, resp. jeho oprávněným zástupcem nebo odmítnutím převzetí zboží, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání zboží.
5.5.Kupujúci je povinen zkontrolovat zásilku, tedy zboží, jakož i jeho obal, bezprostředně při jeho doručení. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží při jeho převzetí kupujícím je ten povinen ihned při převzetí zboží vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží (škodní zápis), jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může prodávající po uzavření škodní události s dopravcem poskytnout odstranění nedostatku zboží, slevu na zboží nebo v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží.
5.6.Kupujúci je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím ve lhůtě stanovené na doručení zboží odstoupit od kupní smlouvy a prodávající je povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny ve lhůtě do 14 dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy bezhotovostním převodem na účet kupujícího určený kupujícím.
5.7.Kupujúci ke každé zásilce obdrží fakturu e-mailem.
5.8.Dĺžka dodací lhůty se obvykle pohybuje od 24 hodin do 3 dnů v závislosti ode dne přijetí objednávky zboží a způsobu dodání zboží. Přijaté objednávky expedujeme hromadně každý pracovní den. Pokud je uvedeno, že máme zboží „na skladě“, znamená to, že ho máme na skladě a víme Vám ho vyexpedovat nejpozději následující pracovní den bezprostředně po přijetí objednávky. Pokud je uvedeno, že zboží „Dostupné u našeho dodavatele“ znamená to, že zboží nemáme na skladě, ale zboží je objednáno z centrálního skladu. Předpokládaná délka dodací lhůty je v takovém případě 6 až 10 pracovních dní.
5.9.Tovar posíláme prioritně Slovesnkou poštou formou balíku nebo balíkové dobírky, případně kurýrem.
5.10.Spôsoby plateb: bezhotovostní převod na účet (preferovaná), platba na dobírku, platební brána PAYPAL.
6. Kupní cena
6.1.Kupujúci je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu zboží dohodnutou v kupní smlouvě v době uzavření kupní smlouvy včetně nákladů na doručení zboží (dále jen „kupní cena“) dobírkou prostřednictvím společnosti poskytující poštovní služby, dobírkou v místě dodání zboží nebo bezhotovostním převodem na účet prodávajícího , uvedený v závazné akceptaci objednávky.
6.2.V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího.
6.3.Kupujúci je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnutý zboží ve lhůtě podle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.4.V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu za zboží dohodnutý v kupní smlouvě, kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s platnými právními předpisy ČR.
7. Vstup vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží
7.1.Kupujúci nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
7.2.Nebezpečenstvo škody na zboží přechází na kupujícího v době, kdy převezme zboží od prodávajícího, nebo když tak neučiní včas, tak v době, kdy mu prodávající umožní nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
8. Reklamační řád (odpovědnost za chyby, záruka, reklamace)
8.0.Garancia ventilatornakamna.cz – veškeré záruční reklamace, kde se chyba projeví do 30 dnů od převzetí zboží řeší prodávající výměnou zboží za nové kus.Pokiaľ zboží není v daný moment na skladě, bude kupujícímu v nejkratším možném termínu objednaný nebo mu bude umožněn výběr jiného zboží ve stejné hodnote.Pre vznik nároku na řešení reklamace výměnou zboží za nový kus do 30 dnů od jeho převzetí ve smyslu tohoto bodu všeobecných obchodních podmínek musí být reklamované zboží vráceno prodávajícímu kompletní (tzn. včetně veškerého příslušenství, manuálů apod.) nejpozději ve lhůtě do 30 dnů od jeho převzetí kupujúcim.Garancia výměny se nevztahuje na mechanicky poškozené zboží.
Institut Garance ventilatornakamna.cz uvedený v bodě 8.0 všeobecných obchodních podmínek (řešení reklamace zboží výměnou zboží za nový kus ve lhůtě 30 dnů od převzetí zboží kupujícím, možnost vrácení nepoužitého zboží i po zákonem stanovené lhůtě) se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím, který je spotřebitelem ve smyslu ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele ao změně zákona České národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti). “
8.1.Predávajúci odpovídá za vady zboží a kupující je povinen reklamaci neprodleně uplatnit u prodávajícího.
8.2.Kupujúci je povinen provést prohlídku zboží při převzetí zboží. Pokud tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době převzetí zboží.
8.3.Počas záruční doby má zákazník právo na bezplatné odstranění vady po předložení zboží spolu s dokladem o zaplacení (účetní doklad) a prokáže se že zboží zákazník nepoškodil špatným užíváním nebo manuálním poškozením.
8.4.Začiatok reklamačního řízení je zároveň dnem uplatnění reklamace. Reklamované zboží je nutné doručit do sídla prodávajícího, jestliže prodávající nebo určená osoba neurčí jinak (např. Dopravit zboží přímo určené osobě).
8.5.Kupujúci je povinen reklamovat vady zboží u prodávajícího bez zbytečného odkladu, jinak kupujícímu zaniká právo vůči prodávajícímu na bezplatné odstranění chyby.
8.6.Predávajúci je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned, pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
8.7.Predávajúci si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží za jiný obdobný zboží se srovnatelnými technickými parametry.
8.8.Nárok na uplatnění záruky u prodávajícího kupujícím zaniká:
a) nepředložením dokladu o zaplacení nebo účetního dokladu,
b) neoznámením zjevných vad při převzetí zboží,
c) uplynutím záruční doby zboží,
d) mechanickým poškozením zboží způsobeným kupujícím,
e) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
f) neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží (např. v rozporu s bodem 8.12),
g) poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR,
h) poškozením zboží neodvratitelnými a / nebo nepředvídatelnými událostmi,
i) poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
j) neodborným zásahem, poškozením při dopravě, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci
8.9.Predávajúci je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
a) výměnou zboží,
b) vrácením kupní ceny zboží,
c) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
d) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
8.10.Predávajúci je povinen o způsobu určení způsobu vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace kupujícímu vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace prostřednictvím e-mailu.
8.11.Záručná doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím.
8.12.Zvýšenú pozornost věnujte návodu doručenému spolu se zbožím.
-
- nikdy nepřekračujte předepsané provozní teploty daného typu ventilátoru určeny v popisu produktu. Může dojít k poškození článku a zničení ho.
- nemanipulujte s ventilátorem jedině za vrchní úchyt určený přímo na to. Při provozu zařízení ventilátor nechytejte a nepřemisťujte.
- Ventilátor umísťujte na rovnou hladkou část kamen, pícky někdy ne před kouřovod. Dojde k ne ochlazení vrchní části a tím padem ke snížení výkonu a může dojít k poškození.
8.13.V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad, na kterém bude uveden vyměněné zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
8.14.Pokiaľ jde o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena v závislosti na rozhodnutí kupujícího dle bodu 8.13. těchto reklamačních a obchodních podmínek následujícím způsobem:
a) prodávající zajistí odstranění chyby, nebo
b) prodávající vadné zboží vymění.
8.15.Pokiaľ jde o chybu, kterou nelze odstranit prodávající vyřídí v závislosti na rozhodnutí kupujícího reklamaci následujícím způsobem:
a) výměnou zboží za zboží jiné, funkční, stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
b) v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiný, vyřídí reklamaci vrácením kupní ceny.
9. Osobní údaje a jejich ochrana